Hellström

Vanliga Frågor

Beställning

Beställningen slutförs när du genomför betalning och mottar bekräftelsemejlet. Bekräftelsen är ditt kvitto och vi rekommenderar att du sparar den. Om bekräftelsen ej kommit inom 24 timmar från beställning, vänligen kontakta oss. Beställningar som misstänks göras i annan persons namn eller med bedrägligt uppsåt makuleras och ev. betalning återsänds.

Pris

Alla priser på hemsidan är inklusive svensk moms. Beroende på din leveransadress kan priset komma att förändras i kassan. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt. Vi reserverar oss för eventuella tydliga feltryck på priset. Om en beställning görs till ett felaktigt pris meddelar vi dig, ångrar beställningen och betalar tillbaka.

Klockband

Alla band är utbytbara och passar på samtliga Hellström urverk. Vid beställning av meshband så ingår verktyg för ändring av storlek.

Betalning

Betalning görs med kort via Stripe eller genom Swish. För mer information, besök www.stripe.com eller www.getswish.se.

Frakt

Beställningen skickas kostnadsfritt genom Postnord. När paketet lämnats in hos ombud får du ett mail som bekräftelse och möjlighet att spåra paketet. Du ansvarar för att uppge rätt e-postadress samt telefonnummer. Beställningen ligger kvar på utlämningsställe i 14 dagar, därefter returneras den. Leveranstiden är för klockorna är 1-3 arbetsdagar. Leveransförseningar hos leverantörer som står utom vår kontroll kan inträffa.

Ångerrätt

Alla Hellström-klockor kommer med 14 dagars ångerrätt, enligt distansköpslagen. Ångerperioden startar den dagen du tar emot varan. Att utföra en ånger kräver att klockan är oanvänd, i sin obrutna originalförpackning och i nyskick. Du får inte använda klockan och om klockan skadas eller kommer bort på grund av vårdslöshet förlorar du ångerrätten. För att nyttja ångerrätten, kontakta oss inom 14 dagar av att du mottagit varan och återsänd den till oss utan onödigt dröjsmål. Kontakta oss och du kommer få en adress att skicka klockan till. Du står för returkostnaden av varan. Inom 30 dagar att vi mottagit varan i retur kommer vi att återbetala hela beloppet till ditt konto.

Returer

Om din klocka är defekt eller du fått fel vara så ska du kontakta oss så snart som möjligt. Du får då instruktioner för hur du skickar tillbaka klockan till oss och vi står för returfraktkostanden.

Garanti

Alla Hellström-klockor omfattas av ett års garanti. För att nyttja garantin, meddela oss via mail och vi kommer ge er instruktioner för att skicka tillbaka klockan och få den reparerad. Vi står för returfrakten. Garantin gäller endast tillverkningsfel på klockan. Skador som orsakats av olyckor, slarv och felaktig användning omfattas inte av garantin. Normalt slitage och åldrande samt skador/defekter som orsakats av stöld, förlust, brand etc. ingår inte heller i garantin.

Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Force Majeure

Vi frånsäger oss allt ansvar och skadestånd för händelser utom vår kontroll som hindrar oss att fullfölja ingått avtal. Exempel på sådana händelser är krig, naturkatastrof, myndighetsbeslut och jämförbara händelser.

Guider

För att se bildguider på hur du byter storlek på ditt meshband och hur du byter armband på klocka, tryck här!